آیا به دنبال خرید بهترین داکت اسپلیت هستید؟

خرید داکت اسپلیت

داکت اسپلیت هایی که در بازار موجود هستند توسط برند ها و شرکت های متفاوتی تهیه و تولید می شوند که از نظر قیمت، ماندگاری و کیفیت قطعات با هم رقابت می کنند.
داکت اسپلیت چیست ؟ و چه می کند؟
قسمت های تشکیل دهنده ی یک داکت اسپلیت شامل کندانسور و هواساز است که هواساز در سقف به صورت تو کار نصب می شود و از طریق کانال کشی هوا را به اتاق ها و سایر مکان ها می رساند.
از لحاظ سرمایش و ایجاد خنکی، همانند کولرگازی کار می کند اما برای گرم کردن باید آب را درون داکت اسپلیت گردش پیدا کند.
در فصل سرما، آبی که توسط پکیج یا موتورخانه گرم می شود از طریق کویل آب گرمی که در یونیت داخلی وجود دارد، جریان می یابد و با چرخش فن یونیت ها، هوای اطرافی که با سطح کویل گرم شده به محیط انتقال داده می شود.
یونیت خارجی دستگاه داکت اسپلیت در زمستان خاموش است.
فقط کافی است که آبگرم پکیج یا موتورخانه را به داکت وصل کنیم تا کار گرمایش را انجام دهد.

تفاوت داکت اسپلیت و کولر گازی در چیست ؟
در داکت اسپلیت، هواساز (یونیت داخلی) به صورت توکار و داخل سقف کاذب نصب می شود . هوای تازه بعد از فیلتر شدن و تنظیم دمای آن به وسیله ی کانال کشی به محیط منتقل می شود.
اما کولرهای گازی به صورت دیواری اجرا می شوند، برای ایجاد گرمایش از سیکل تبرید تراکمی (انرژی برق، کمپرسور) استفاده می کنند. از کولرگازی در فصل زمستان می شود گرما گرفت اما به دلیل مصرف برق معمولا این کار کمتر انجام می شود.
داکت اسپلیت ها نسبت به کولر گازی فضای بیشتری را می گیرند و ظرفیت سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت بیشتر است.

هر کسی توانایی نصب، تعمیر و سرویس داکت اسپلیت را ندارد چوت یک کار تخصصی می باشد وممکن است که افراد بی تجربه نتوانند آن را به درستی انجام دهند و به دستگاه شما آسیب برسانند.
حال اگر داکت اسپلیت شما دچار گرم نکردن، صدای بیش از اندازه معمولی یا خنک نکردن شد نیاز به تعمیر و سرویس دارد.
درباره سرویس اسپلیت باید بگویم که سرویس این دستگاه هر شش ماه یک بار باید انجام شود چرا که مانند کولر گازی و سایر وسایل برقی دچار اختلال خواهد شد و آن زمان باید با هزینه بیشتری باید تعمیر آن انجام شود.
سرویس داکت اسپلیت شامل تعویض فیلترها، روغن کار قطعات متحرک مانند موتور و پروانه و …، پاک کردن گردو غبار از روی کویل‌های آن و … می‌باشد.

برق مصرفی داکت اسپلیت


داکت اسپلیت ها هم مانند کولرگازی ها دارای مدل اینورتر و معمولی هستند و چون سیستم داکت اسپلیت به طور دائم در حال کار است و محیط هوا را خنک یا گرم می کند.
اگر مصرف برق بالایی داشته باشید اصلا به صرفه نیست که از مدل معمولی یا دور ثابت داکت اسپلیت ها استفاده کنید.
اما داکت های اینورتر و یا دور متغیر با خنک شدن محیطی ک در آنجا نصب شده است، دور موتور را کم میکند و اگر دما دوباره کاهش یافت موتور شروع به کار میکند.

صدای داکت اسپلیت


محدوده صدای داکت اسپلیت باید کم باشد. چون قرار است ساعت های طولانی کار کند و همزمان یونیت داخلی و خارجی با ساعت ها کار کند، اگر صدای زیادی داشته باشد موجب مزاحمت برای مصرف کنندگان می شود.

ابعاد و اندازه یونیت ها


بیشتر یونیت های خارجی به صورت تک فن و دو فن هستند، که باید در انتخاب داکت اسپلیت فضا و اندازه ای که قرار است اشکال کند را در نظر بگیریم.

جنس بلوور یونیت داخلی


بلوور فن هایی که درون یونیت ها استفاده شده دارای جنس های فلزی و پلاستیکی هستند، که بلوورهای پلاستیکی سر و صدای کمتری دارند و اکثرا با انحنای و زاویه دار طراحی شده اند که همین امر هم در کم صدا بودن یونیت ها نقش به سزایی دارد.

تک فاز یا سه فاز


برای واحدهای مسکونی برق تک فاز مورد استفاده است و در مجتمع های بزرگ و هتل ها معمولا از برق سه فاز استفاده می شود. پس در انتخاب داکت اسپلیت به این نکته توجه کنید.

داکت اسپلیت
داکت اسپلیت

اما به طور کلی داکت اسپلیت های ایرانی و خارجی کارای یکسانی دارند و بسیار شبیه به مدل های خارجی طراحی شده اند. برای ساخت یک دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تکنولوژی پیچیده ای نیست
در این بین از جمله برند های ایرانی و معروف می توان به مدل سارایئل و آرن اشاره کرد که این داکت اسپلیت ها از بهترین و پرفروش ترین مدل ها هستند.

کیفیت داکت اسپلیت های تولید ایران خیلی عالی و رو به پیشرفت هستند که همانند داکت های خارجی ، شامل 5 سال ضمانت کمپرسور هستند.

ویژگی های داکت اسپلیت های سارایئل


  • از فیلتر های هوایی که قابل شستشو هستند استفاده شده
  • گاز R410 که با محیط ساز گار است استفاده شده که قابل شارژ بوده
    مصرف انرژی پایینی دارند
    کلیه دستگاه های تولید سارایئل شامل 10 سال خدمات پس از فروش و تامین قطعات هستند
    از فن سانتریفیوژ کم صدا با بالانس استاتیکی و دینامیکی استفاده شده است

هر فرد با توجه به نیاز های خود و بودجه ای که در اختیار دارد می تواند اقدام به خرید داکت اسپلیت کند.
بهتر است که در هنگام خرید بهاین نکات توجه کنیم:

  • ضخامت و قطر لوله های مسی این دستگاه
  • کارایی و راندمان بالای دستگاه
  • ابعاد و فضایی که برای نصب احتیاج داریم
  • متناسب با کنتور برق و میزان مسرف برق و انرژی باید داکت تک فاز و یا دو فاز را انتخاب کنیم
  • نوع داکت اسپلیت که مورد استفاده قرار میگیرد (فقط سرمایش، سرمایش با کویل آبگرم، سرمایشی و گرمایشی)
  • میزان صدایی که توسط دستگاه تولید می شود بستگی به محل قرار گرفتن یونیت داخلی و خارجی دارد
  • به وسیله کانال کشی و مجاری هوا می تواند هوا را که در داکت اسپلیت سیستم سرمایش و گرمایشی متمرکزی می باشدبه تمام نقاط فضا انتقال دهد.

این سیستم به دلیل کارایی بالا و قیمت مناسب بسیار در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است. داکت اسپلیت ها در دو مدل معمولی و اینورتر تولید می شوند که مدل اینورتر می تواند مصرف انرژی را تا 60 درصد پایین بیاورد.این دستگاه از دو یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسور) تشکیل شده است. نصب توکار داکت اسپلیت به شما امکان استفاده بیشتر از فضا را در حین زیبایی می دهد. این دستگاه مناسب برای تمامی اماکن مسکونی،تجاری و اداری کوچک و بزرگ می باشد و در ظرفیت های مختلف تولید می شود. شرکت آرن تهویه پارس درای 25 سال تجربه در زمینه واردات سیستم های تهویه مطبوع از قبیل انواع چیلر و مینی چیلر،فن کویل ، سیستم های vrf و داکت اسپلیت می باشد. در طراحی تمامی محصولات این شرکت استانداردهای بین المللی رعایت شده و ارائه خدمات گسترده از رویکردهای اصلی شرکت آرن می باشد. داکت اسپلیت 24000 آرن در ظرفیت های 18000 تا 36000 تولید می شود. این مدل مجهز به گاز مبرد R410 می باشد. 

همانطور که توضیح داده شد داکت اسپلیت از دو قسمت کندانسور ( یونیت خارجی ) و هواساز ( یونیت داخلی ) تشکیل شده است که به صورت تو کار داخل سقف کاذب قرار میگیرد و از طریق کانال ها ، باد سرد یا گرم را به محیط انتقال می دهند. داکت اسپلیت ها برای تهویه مطبوع چندین اتاق برای کارخانه ، اداره ، بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند.

دمای مطلوب و رطوبت مناسب تاثیر زیادی در راحتی و آسایش ما دارد. در این میان بسیاری از روش‌های قدیمی سرمایش و گرمایش در ساختمان‌‌ها علاوه بر اینکه مصرف انرژی خیلی بالا و بازدهی نا مطلوبی دارند، باعث تشدید آلودگی هوا در محیط هم می‌شوند. در این بین، سیستم داکت اسپلیت یک روش نوین و مناسب برای سرمایش و گرمایش واحدهای مسکونی و مجتمع‌های بزرگ تجاری و اداری است.

سیستم‌های داکت اسپلیت در انواع سرمایشی، سرمایش با کویل آبگرم و سرمایشی و گرمایشی وجود دارند که هنگام خرید داکت اسپلیت باید به این توجه کنید که کدام یک پاسخگوی نیاز شما است. همچنین ابعاد دستگاه، فضای محل نصب یونیت داخلی و خارجی، مصرف برق و برق مصرفی تک فاز و سه فاز از اصلی‌ترین ویژگی‌های داکت اسپلیت است که در انتخاب دستگاه مورد نیاز شما تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید